Pagina's

14 september 2022

mist en helderheid



Zondagochtend zei mijn weer-app dat het mistte. Twee t's. 
Dan moet ik altijd eerst uit het raam kijken of het echt zo is. Want vaak als de app zegt dat het regent is het hartstikke droog. Maar deze keer had hij gelijk. Mist.
Ik moest toch naar de glasbak, dus ik deed meteen een klein rondje met de camera. En dat leverde deze foto's op. 

Gisteren was ik bij de huisarts om wat dingen te bespreken. 
Ze gaf me ter overweging om post covid revalidatie te doen. Ik moest er maar eens over nadenken. Met veel dingen heb ik - door mijn ME - allang leren leven. Dat veronderstelde ze zelf al, en dat is ook zo. Zoals bijvoorbeeld mijn grenzen goed in de gaten houden. Alleen, door corona liggen mijn grenzen ineens heel anders. En het was altijd een eenzame weg. Onbegrepen en zo. Nu is er ineens begrip. En alleen dat al is heel prettig. Er zijn programma's beschikbaar. En ook de zorgverzekering werkt eraan mee. De vraag is of het meer de fysiotherapeutische of de ergotherapeutische kant moet worden. 

Ik vond het goed nieuws. En ik heb nog meer goed nieuws. Ik verkocht weer een schilderij. En ik heb een opdracht(je). En voor dat laatste ga ik nu mijn hoofd vrijmaken. Papier en verf liggen al klaar.





22 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je zo'n goed gesprek had. Nu de goede keus maken, maar dat lukt je vast wel. Leuk dat je een opdracht kreeg. Dat wordt denken en proberen en uiteindelijk iets moois maken. Succes!
    miekequilt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ga aan de slag met de opdracht. En nog bedankt voor je mooie kaart, Mieke!

      Verwijderen
  2. Fijn dat er begrip en mogelijkheden zijn voor je klachten. Laatst las ik,dat veel long-covid mensen een laag vit B12 gehalte hadden. Bij jou goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook een ME dingetje. Ik spuit al jaren zelf.

      Verwijderen
  3. Sfeervolle beelden! Ik houd van mist... alles wordt gedempt: geluid, zicht. Mooi dat je een opdracht hebt, veel plezier met het maken daarvan. En zo hebben alle nadelen van covid dan toch nog een voordeel: begrip en therapie uit het verzekeringspakket...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand zei vandaag: zo is covid een verdienmodel geworden. Moest erom lachen, maar het is wel waar.

      Verwijderen
    2. Ik had zomaar die iemand kunnen zijn...

      Verwijderen
    3. :) Ja, en ik snap je wel.
      Maar ME ook, hè., ook al kwam dat niet zo in het nieuws. Ik heb in het verleden veel alternatieve genezers bezocht, die allemaal hun eigen cocktail van vitamines en andere supplementen aanbevolen. Het kostte veel geld en het hielp niet.
      Door long covid komt er nu meer onderzoek, ook naar het verband met ME, en dat stemt mij hoopvol.

      Verwijderen
  4. Mooie mistfoto's.. bij die eerste lijkt het of een wolk zich tussen de huizen aan het doorpersen is hehe.
    Als je er baat bij denkt te hebben, al zou het maar een klein beetje zijn, zou ik het zéker doen, die revalidatie. Mensen blijven vaak maar onnodig doortobben met dingen waar wellicht wat aan te doen is hè, gewoon doen dus.
    Veel plezier met de uitvoering van je opdrachtje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of ik er baat bij zal hebben, maar alleen al het begrip scheelt een hoop. En je bent dan niet alleen.

      Verwijderen
  5. Mooi die mist, nog mooier dat wat de huisarts aangaf, dat zou ik zeker doen.
    Mijn zoon is ook met "covid-therapie" begonnen. (combi astma en covid geeft nasleep)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jij hebt ook mensen in je familie met corona nasleep. Ben ook benieuwd naar hoe het je zoon bevalt.

      Verwijderen
  6. Wat heb je prachtige foto's kunnen nemen Judy, bijna mysterieus,
    je kan er zo een verhaal bij verzinnen. Heel fijn dat er nu eens
    begrip is voor de corona nasleep, het zou mooi zijn als dat
    verlichting jan geven. En wat een mooi nieuws , een schilderij verkocht,
    en tevens een nieuwe opdracht, heel fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Josephine! Ik zal er vast nog wel eens over bloggen, of het helpt of niet.

      Verwijderen
  7. O hartstikke fijn dat je er een verkocht en lekker werken aan een nieuwe.. en wat meer erkenningvoor de vermoeidheid en dan ook nog prachtige mist foto's. Wat wil een mens nog meer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat moet een fijne dag zijn geweest. Om alles! Succes en veel plezier met je opdracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schilderij verkocht en een opdracht. Wat fijn voor je!!!!!! Spannend een opdracht, he? Ben jij dan ook altijd veel voorzichtiger?
    Mooie foto's van de mist. Ik hou van de sfeer die mist meebrengt. Langzaam veranderen de seizoenen, ik vind het altijd ontroerend.
    Post Covid revalidatie, ik ben benieuwd wat het gaat worden. Sterkte hierbij en ik duim dat het gaat helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een opdracht maakt je inderdaad voorzichtiger. Ik ben ook uit de routine van schilderen, moet er weer inkomen. Dus spannend.
      Ik moet nog bespreken met de huisarts wat het gaat worden. Ik heb wel een paar dingen die ik graag zou verbeteren, als dat mogelijk is.

      Verwijderen
  10. I am happy for you with your success in the painting area ( you deserve it ), and luckily you found a reason for your not being well . And love the fog photos, love fog, rain , hail and snow ...a little less the sun, at least the italian hot sun :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is fijn om te horen, hopelijk heb je er iets aan. En het tweede is ook superleuk, een werk verkocht en een opdracht om eentje te maken. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.