Pagina's

07 september 2022

lam­pionnetjes



Ik ging eigenlijk voor iets heel anders naar de markt, maar ik kwam thuis met een grote bos oranje lampionnetjes. Ze staan in een hoge vaas op het tafeltje bij het raam. En als ik op de bank zit zie ik dit tafereel. Je ziet meteen de baby monstera die zoon en vriendin laatst meebrachten. In ruil voor planten die weer met hen mee teruggingen. 




Ik heb er zo'n plezier in om elke dag een foto op Instagram te plaatsen. Daar zag je ze misschien ook al voorbijkomen, deze oranje lampionnetjes.




Die oranje physalis vruchtjes vind ik zo prachtig! 
Ik wil ze schilderen, ik schilderde ze vaker. Maar die oranje kleur... die hebben ze niet in een tube.


17 opmerkingen:

  1. Héél lang geleden zelf in de voortuin gehad.. daarvan hangt nog steeds een gedroogd bosje hier op de wc hehe. Ze boeten nauwelijks in op kleur als je ze droogt, dus zou ik als ik jou was zéker ook doen. Maar goed.. jij kunt ze al zo mooi ánders vereeuwigen..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gedroogde bloemen doen het bij mij nooit zo goed, want het wordt stoffig. En dan wil ik ze weg hebben. Dus ik schilder ze. :)

      Verwijderen
  2. Nu, jouw aquarelkleur vind ik prachtig. Ik vind ze ook zo leuk, die lampionnetjes. En de baby monstera vind ik ook helemaal te gek. Wat kun je er blij van worden, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig, de geschilderde. De andere ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De geschilderde versie is mooi,maar de natuur spettert van kleur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zijn zachte aquareltinten net iets te subtiel voor.

      Verwijderen
  5. Mooie aquarel! Ik vind het ook prachtige 'bloemen', zeker als ze wat doorzichtiger worden en je ziet de vruchtjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ver heb ik ze nooit laten komen, maar misschien deze keer.

      Verwijderen
  6. Ik vind ze prachtig, koop ieder jaar een paar takken en laat ze dan indrogen. Wilde ze in mijn tuin zetten maar kreeg de waarschuwing dat ze een enorm wortelststelsel maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn prachtig! En zo lekker herfstig : ) De aquarel vind ik ook schitterend geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. they are the most beautiful things and your watercolour captures them well :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.