Pagina's

21 december 2022

donkerrood



Donkerrood was jarenlang mijn lievelingskleur. Ik ben ooit getrouwd in het donkerrood. Bordeaux. Die kleur raakte uit de mode, want ieder jaar wordt er ergens in hogere modesferen bepaald wat de trendkleuren voor het komend jaar zijn. Geri schreef er laatst over. Maar kennelijk komt de kleur weer in de gratie.

Heel blij werd ik van deze donkerrode kerstballen. Ik legde ze in mijn oude vertrouwde matglazen schaal waarin alles mooi uitkomt. Ik heb geen boom, maar al jaren doe ik een ballenbak. Een klein en kleurig lichtfeestje. 




O en mijn kaartenfabriekje gaat goed. Mijn tegenstribbelende printer gaf de strijd op, toen ik aangaf in het printmenu dat er dikker papier in de papierlade zat. Zo simpel kan het zijn. Tenminste dat denk ik. Want het blijft een conversatie, hoor, dat printen.
Vandaag gaan de kaarten op de post. Hopelijk op tijd voor de kerst.


17 opmerkingen:

  1. Ik vind ze prachtig, jouw donkerrode kerstballen. Het is ook mijn kleur voor de kerst. Een bordeauxrode trouwjurk, ook prachtig. Zal je zo mooi hebben gestaan. Wat goed dat je door had wat er aan de printer schortte. Inderdaad zo simpel, maar je moet er maar opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Geri! Je moet je een soort hippie stijl jurk voorstellen met laarzen eronder.

      Verwijderen
  2. Ik zag in het tuincentrum bij de kerstshow dat dat soort natuurlijke kleurtjes, donkerrood, bruin, olijfgroen, enz. allemaal weer erg in is dit jaar. Ik ben zelf van het gewone rood hè.. en dat blijft gelukkig ook altijd. :-)
    Prachtig kaartje maakte je weer.. maar of die nog op tijd gaan zijn..? Hier worden de kaarten alweer heel raar bezorgd.. telkens een hele stapel in één keer en dan dagen niks. Weet niet of dat efficiënter is, maar vrees voor de laat verstuurde kaartjes hoor..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw kaart is met de gewone post onderweg. Je merkt het vanzelf wel.

      Verwijderen
  3. Dat staat mooi, ballen in een glazen schaal, dat doe ik ook al jaren, alleen dit jaar kon ik geen goed plekje vinden. En fijn dat het goed kwam met de printer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jij dat ook doet, ballen in een schaal. Ja, een plekje, dat is het grootste probleem.

      Verwijderen
  4. Lastig,als je lievelingskleur uit is. Je ballen-foto is zo sfeervol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ballen in een mooie schaal. Ik denk dat het jammer is als je kaarten na de kerst aankomen, maar wat geeft dat? Het zijn zulke mooie kaarten, ik denk dat de ontvangers er toch blij mee zijn, zelfs al komen ze wat later.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gevulde schaal, heel sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi enne het is ook mìjn lievelingskleur. (donkerrood bankstel, bloempotten, kaarsen ;) zelfs in mijn kleding komt het terug.)
    Wat zijn je kaarten mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig! Nee in mijn interieur heb ik graag alles wit. Dat is natuurlijk niet zo, maar als het aan mij lag was alles wit met hier en daar een kleuraccent, dat ik kan wisselen.

      Verwijderen
  8. Je hebt een prachtige 'ballenbak'! Bordeaux is ook een van mijn favoriete kleuren, zo'n warme kleur... heerlijk! Ik ben (de eerste keer) getrouwd in het geel maar toen was mijn haar bordeauxrood... Nu dat grijs is, draag ik geen geel meer. Maar trouwen in het bordeauxrood... de kleur van de liefde! Fijne dagen Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je haar bordeauxrood? Jeetje. Ik ben nu vrijwel wit, maar verf het blond, geel dus. :)

      Verwijderen
  9. Judy - love that color of red. It is one of my favorite colors as well. Perfect for this time of the year.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.