Pagina's

15 december 2022

een ijzige wandeling



Vanmorgen wandelde ik een ijzig rondje langs de Singel. Nou ja, eigenlijk liep ik de toeristische route naar de apotheek, een goede manier om het nuttige met het aangename te verenigen. Natuurlijk met mijn camera op zak.

Daarna ging ik meteen door naar de fysiotherapeut, waar ik vandaag voor het laatst was. Ik ga geen lang post covid traject doen, heb ik besloten. Ik merkte dat ik steeds minder energie overhield voor de leuke dingen van het leven. Ik vertrok met een stapeltje oefeningen die ik thuis kan doen. En trainen kan ik doen op mijn favoriete manier: wandelen met mijn camera.




Ik liep langs kleumende meeuwen op het ijs. 
Ik passeerde een bankje dat niet uitnodigt om te gaan zitten.




En op de terugweg zag ik ijsbloemen op een raam. Het is een scherm dat met warmer weer een terras afschermt. 
Brrrr, wat is het koud. De verwarming staat aan. Maar wel een graadje lager dan ik anders altijd deed. Ik ben er al aan gewend.


22 opmerkingen:

  1. Goed idee, geen Long Covid traject en kiezen voor dingen die je leuk vind en energie geven. Ik wandel graag met je mee. En verheug me al op de wandelingen die je nog gaat maken.

    Ook nu weer, brrrrrr wat koud. Maar ook wat mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ging ten koste van de leuke dingen, en dat maakte me niet blij.

      Verwijderen
  2. Ik doe (bijna) iedere ochtend oefeningen, al 25 jaar lang, Geen zware oefeningen maar door de voortdurende herhaling werk het. Als ik dat niet gedaan had zat ik nu hele dagen op de bank. En mooi dat ik dat voorlopig vertik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was nu ook mijn plan: zelf oefeningen doen thuis, wat ik eigenlijk ook al deed. Jouw kwaal is iets anders dan de mijne, maar je eigen kompas volgen kan alleen maar goed zijn.

      Verwijderen
  3. Inderdaad een mooie, maar koude wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat trainen met de camera is een goed idee. Trouwens gewoon huishoudelijk werk is toch een soort training,met plezierig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk en als je de regelmaat er in houdt is er niets mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het plan. En geen piekbelasting, en dat was nu wel zo.

      Verwijderen
  6. Waar is de tijd gebleven dat we allemaal ijsbloemen op onze slaapkamerramen hadden? hehe.. langgg geleden.. bij m'n ouders thuis.. en ik vond die ijsgroeisels prachtig, maar de kou altijd héél vervelend.. alleen de woonkamer was verwarmd toen hè..! :-) Bibberdebibber in je pyjama naar beneden en je daar dan pas aankleden. In ons eerste 'eigen' huisje trouwens ook nog.. alleen een gashaard in de woonkamer.. maar dat was maar zo'n klein huisje.. dat was alleen een gangetje door van de slaapkamer naar de woonkamer hahaha.. korter bibberen! :-)
    Wat je oefeningen betreft.. goed besluit! Ik denk dat als je oefent met iets dat je leuk vindt, het eerder z'n vruchten zal afwerpen. You go girl! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, ijsbloemen op het slaapkamerraam. En een kruik in bed. En bibberen voor de kolenkachel.
      Ik denk dat ik mijn energie beter kan verdelen als ik zelf mijn activiteiten indeel. Ik vond het zo jammer dat ik niet echt meer aan wandelen toe kwam. Terwijl ik lopen de meest veelzijdige en fijne beweging vind.

      Verwijderen
  7. De ijzige wandeling geeft wel fraaie beelden Judy, mooi de ijsbloemen,
    zag ze van de week ook thuis op een aantal ramen. Een heel goed
    besluit heb je genomen, als je relmatig wandelingen maakt en zodoende
    automatisch oefeningen dan zijn dat plezierige bezigheden waar je
    juist energie van krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is inderdaad ijzig koud. Ik ben volgens mij wel 5 minuten bezig 's ochtends om me warm aan te kleden voor mijn hardlooprondje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me voorstellen, brr. Maar je warmt wel op door het hardlopen, toch?

      Verwijderen
  9. It looks so cold. I'll stay inside!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto van die meeuwen op het ijs! En wat jammer dat het covid-traject zodanig veel energie kost dat het voor jou niet te doen is. Dan hoop je dat het je zal helpen... van de wal in de sloot, zo klinkt het

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfel erg aan de expertise van zo'n post covid traject. Hoeveel ervaring is daar nou mee? Op de een of andere manier sloot het niet aan. Die vertaalslag die ik de hele tijd in mijn hoofd moest maken kostte me veel energie. Maar het betekent wel, dat ik weer op mezelf ben aangewezen en dat vind ik jammer. Mijn huisarts zei: waarschijnlijk weet jij meer dan zij met je jarenlange ervaring van ME. En zo voelt het ook.

      Verwijderen
    2. Ja, dat snap ik. Jij kent jouw lijf het beste. Maar het blijft jammer dat je inderdaad (weer) op jezelf aangewezen bent

      Verwijderen
    3. Ja, dat is zo. Dankje Anuscka.

      Verwijderen
  11. Als jij het zo doet, is het denk ik een heel goed besluit. Je maakte in ieder geval fraaie foto's

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.