Pagina's

11 december 2022

een oude libelle uit 1990 - kerstnummer



Ik vond ze laatst terug: een oude Libelle en een oude Margriet, waar ik al eerder over blogde. De Libelle dateert van eind november 1990 en is al helemaal in kerstsfeer.

Wat vooral leuk is, en waarom ik hem waarschijnlijk bewaarde, zijn de honderd zelfmaak cadeautjes. Allemaal in de kerstige combi
  rood-groen.





Er staan natuurlijk de gebruikelijke rubrieken in. Er staat ook een recept in. Hollandse rijsttafel. Dat is voor een volgend blogje. Maar het meest gedateerd vond ik de reclames. 

Weet je nog: Een beter milieu begint bij jezelf. Met het advies: laat eens vaker de auto staan. En dan een adellijke heer te paard met een butler erbij op de foto. Tja. Toen hadden we nog geen weet van electrische auto's.
En herinner je je de kapsels nog? Ik kwam altijd met een prachtige kuif van de kapper vandaan, maar zelf kreeg ik die wufte krul er daarna niet meer in.




En deze reclame hieronder van een verzekeringsmaatschappij is een beetje wrang, met de kennis van nu.


16 opmerkingen:

  1. Wat verandert de wereld toch snel en dat is in zo'n tijdschrift op iedere pagina te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig.. die Libelle herinner ik me nog, met al die zelfmaakkadootjes.. ik maakte in die tijd nog m'n eigen kerstkaartjes (hoefde er toen nog niet zoveel te versturen hehe) en heb die toen ook es geborduurd naar die voorbeeldjes. Heb er daar nog eentje van, want vriendliefs opa had 'm bewaard (als enige van alle kaartjes die hij ongetwijfeld gekregen had in zijn 92-jarige leven!) en die kreeg ik van m'n tante terug toen hij overleden was. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zulke tijdschriften terug te vinden en weer lekker door te bladeren .Ik bewaarde ze ook altijd maar het werden er wel erg veel dus een paar jaar geleden veel opgeruimd .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n oud tijdschrift. Leuk om de stijl van toen te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meer dan dertig jaar geleden en wat ontzettend leuk om te zien. ja de wereld is veranderd, maar deels ook weer niet. Ik ben benieuwd naar de rijsttafel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo'n terugblik. Er komen zoveel herinneringen boven

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, ja die libelle herinner ik me nog, ik heb hem ook tijden bewaard, voor het maken van cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig tijdsbeeld. Ik vond en vind de kerstnummers van veel tijdschriften mooi, en heb dan ook een hele stapel. En soms als ik mij 'verveel', blader ik er door heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke Libelle. Heb je er ooit wel eens iets uit gemaakt? Ga je hem nu weer bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot mijn schande heb ik er nooit iets uit gemaakt, Mieke. Maar ik blijf hem bewaren.

      Verwijderen
  10. Echt heel leuk om even terug in de tijd te gaan, volgens mij moet ik
    deze Libelle ook nog ergens hebben liggen? Kocht vaak tegen
    de feestdagen dit soort tijdschriften voor de sfeer. Al die grappige
    kleine cadeautjes bij elkaar is bijna een boekje vol, ongetwijfeld
    hebben veel mensen daar plezier aan beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo'n kijkje in het verleden, dat toch ook weer niet eens zo lang geleden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke nostalgie. Ik bewaarde dit soort nummer vroeger ook lang, tot ik me besefte dat ik er toch nooit meer iets mee ging doen... en dat van die butler te paard: lijkt me nog steeds een veel beter idee dan een elektrische auto hoor... (weet je wat er voor ellende er komt kijken bij het winnen van de grondstoffen voor accu's?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, van die grondstoffen. We hebben de oplossing nog lang niet.
      En een paardenminnende blogvriendin zei op fb: een goed idee van dat paard. En mijn antwoord: neem jij het paard, dan neem ik de butler! :)

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.