Pagina's

31 december 2022

mooier dan vuurwerk



Ik zag het gistermorgen al vanuit mijn slaapkamerraam: de roze gloed in de lucht. En ik dacht dat dit meteen een goed begin was voor mijn eerste goede voornemen voor het komende jaar: wandelen. We zijn ook voorbij de donkerste dag en weer op weg naar het licht. 

Ik zag veel lichtjes onderweg.
De lichtfiguren op het Grote Kerkhof, de kerstboom bij het stadhuis, een ster voor een raam en de kroonluchters die brandden in het oude deel van het stadhuis.




Maar ik liep verder naar de IJssel. En zag dat het water hoog stond. In de verte zie je al water staan op de overloopgebieden.





Maar oostwaarts zag ik de zon opkomen. Mooi, hè. Daar kan geen vuurwerk tegenop. Fijne jaarwisseling!



23 opmerkingen:

  1. Mooie serie met overal subtiele lichtjes1 ook voor jou een fijne jaarwisseling en voor het nieuwe jaar alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou ook, Jeanne! Op de een of andere manier kan ik geen reacties op je blog plaatsen.

      Verwijderen
  2. Goed voornemen. Lekker wandelen. Mij likt het nooit dat waar te maken. Wel samen met lief fotograferen. Ook dat komt wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat het wandelen me weer wat beter af gaat, Elly. Het is voor mij een soort training. Beter dan bij de fysio op een apparaat oefeningen doen.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke wandeling en wat een mooie foto's. De lichtfiguren, wat zijn die mooi.
    Judy, ik ben blij je te hebben leren kennen. Fijne jaarwisseling en ben jij ook zo blij met een heel nieuw, schoon, fris jaar? Ik kan bijna niet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees altijd graag bij jou, Geri! En je inspireert me altijd weer. Heerlijk, hè, zo'n nieuw jaar. Schoon en fris, zo ervaar ik het ook.

      Verwijderen
  4. Ja, ik blijf ook wel wandelen hoor.. dat hoef ik me niet eens voor te nemen, dat gaat vanzelf. ;-)
    Een mooie lichtjesroute.. leuk voor de tijd van het jaar.
    Prachtige zonsopkomst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn, dat het vanzelf gaat, mizzD! Het is helemaal niet leuk als het ineens niet meer vanzelf gaat. Maar ik heb het gevoel dat het langzaam beter gaat, en weg met die geraniums!

      Verwijderen
    2. Aah.. maar zó bedoelde ik het niet hoor Judy.. dat 'vanzelf gaan'.. ik bedoelde maar te zeggen dat ik sowiesó altijd zal proberen te blijven wandelen, ook als het niet goed kán. Ik heb twee doorgezakte voorvoeten hè, heel vaak pijn in m'n voeten van middenvoetsbeentjes die verkeerd schieten of zenuwen die daar dan tussen beklemd raken. Dus helemaal vanzélf gaat het bij mij ook niet hehe. Maar het wandelen zit in m'n dna.. letterlijk denk ik trouwens, m'n ouders waren bij dezelfde wandelclub in hun verkeringstijd hehe.
      Superfijn dat er bij jou nu van lieverlee ook weer meer kan.. die geraniums kunnen altijd nog hé..! ;-)

      Verwijderen
    3. Dat weet ik wel, dat je het niet zo bedoelde, hoor. Ik vind het fantastisch al je wandelingen te volgen! Wat rot dat je pijn hebt bij het lopen. Ik hoop echt dat het jou niet belemmert! Want die geraniums zijn vreselijk.
      Ik hoop echt de komende tijd weer meer te kunnen wandelen, maar zo veel en ver als jij, dat haal ik (voorlopig nog) niet.

      Verwijderen
    4. Ik loop altijd op pijnstillers.. maar da's maar voor de zekerheid.. de pijn komt meestal pas ná het wandelen.. 's avonds of 's nachts in bed. Maar dat neem ik maar op de koop toe.. ik wil blijven wandelen, is voor de rest van je lichaam heel belangrijk hè.. en voor je geest.. maar tegen wie zeg ik het. ;-)
      Ik vind geraniums overigens prachtige planten, zowel de pelargoniums als de échte geraniums..! :-)

      Verwijderen
    5. Herkenbaar, de pijnstillers en de pijn 's nachts. Ik moet nu extra opletten dat ik pijnstillers neem voordat ik de deur uitga, want dat scheelt een stuk in de pijn bij het lopen. Liever geraniums dan pelargoniums voor mij. :)

      Verwijderen
  5. Prachtig, dat morgenlicht... Ik zag het gistermorgen ook vanuit het kamerraam en heb er nog foto's van gemaakt.
    Je kunt 's middags al merken dat het iets langer licht blijft...; zo fijn.
    Goede jaarwisseling gewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hè, het is echt al te merken, dat het lichter wordt.

      Verwijderen
  6. Ik wens jou een goede jaarwisseling en dat het in 2023 steeds weer wat meer vanzelf gaat Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Walking is a very good New Years resolution , wishing you a healthy and joyful New Year .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jane! Wishing you all the best in the New Year!

      Verwijderen
  8. Prachtig inderdaad, het vuurwerk van de zon. Heerlijk wandelen zo, in de vroege ochtend. Ik wens je veel inspiratie en gezondheid voor het nieuwe jaar, Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anuscka! Voor jullie ook de allerbeste wensen!

      Verwijderen
  9. Prachtig weergegeven dat licht op de verschillende foto's. Licht, we kunnen niet zonder, we hebben het nodig, letterlijk en figuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En die opkomende zon is ook nog STIL genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.