Pagina's

17 december 2022

error



"Error", zegt mijn printer, als ik kerstkaarten wil afdrukken. En er verschijnt een heleboel tekst in het displayvenstertje. Onbegrijpelijke technische termen.

"Kom op", probeer ik hem te overreden, "je antieke voorganger kon het ook, dus waarom jij niet?". Maar hij blijft het vertikken. 

Het menu op mijn computerscherm suggereert dat de inkt op is. Maar ik heb hem onlangs verwend met dure nieuwe cartridges, dus dat kan het niet zijn.

Nog een poging. Maar opnieuw zegt hij: "Error. Het papier is op." Ik weet dat dat niet waar is. 

"Je jokt!" zeg ik. "Het is wat dikker papier dan je gewend bent, maar dat kan het probleem niet zijn". En ik voeg eraan toe: "Je kúnt het!"  Ik probeer mijn vertrouwen in hem aan hem over te brengen.

Uiteindelijk produceert hij een print. Scheef. Zucht.

Straks verder.
Eerst even afkoelen. 
Allebei.

29 opmerkingen:

  1. Ik heb ook van die gesprekken met inderdaad vooral mijn printer. Ik heb hem, ik geef het toe, weet dat het niet mag printermishandeling, een schop gegeven. Of twee. Zou ook kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei! Maar er waren vast verzachtende omstandigheden. :)

      Verwijderen
  2. Ik hoop voor je dat hij het weer doet, die apparaten zijn soms zo onvoorspelbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn printer is een paar weken terug overleden.. denk dat ie dood verveeld heeft..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jee, had hij niets te doen?

      Verwijderen
    2. Weinig.. ik gebruikte 'm vooral om treinkaartjes uit te printen.. maar ik ga al geen eeuwigheid meer met de trein ergens heen. ;-)

      Verwijderen
    3. Ik ga ook niet met de trein en ik heb een abonnement.

      Verwijderen
  4. ik moet hier wel even om lachen, zoals je het beschrijft. Maar wel knap vervelend als de printer niet doet wat hij gewoon moet doen. Hopelijk doet hij het later wel.
    Zo heb ik al een hele lange tijd dat mijn printer absoluut niets meer en met volle inktpatronen in kleur wil printen. Schoonmaken heeft ook niet geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik met met oude printer, niets hielp meer.
      Maar voor deze nieuwe heb ik nog hoop.

      Verwijderen
  5. Balen! (Maar leuk beschreven, hihi). Bertiebo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat hij het ondertussen weer doet. Het is zo ergerlijk wanneer iets waar je op vertrouwt, het niet doet. En dan vooral op een moment als dit. Ik duim ervoor dat hij het weer gaat doen. En de aquarel is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ie scheef kan printen, moet het ook recht kunnen. :)

      Verwijderen
  7. Je aquarel is in ieder geval prachtig! Maar irritant, als apparaten eigenzinnig worden en het beter denken te weten dan jij... Bemoedigend er tegen praten helpt dan zeker! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms is het praten tegen dovemans oren met die dingen, hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb twee printers, eentje in het Franse huis en er staat er hier een. Alletwee vrij nieuw maar ik heb er altijd ruzie mee. Echt altijd, ik haat printers!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. op dit moment is onze printer heel eigenwijs, hij print dubbel, een soort schaduwletter. héél irritant (zeker voor officieel spul) en ik weet niet hoe dat weg gaat (opnieuw uitlijnen werkt niet) Heerlijk zo'n conversatie met dat ding, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a beautiful card. Sorry for your frustration regarding the printer...I have been there as well. So much for modern technology :)!! Have a very Merry Christmas and Happy New Year friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gedoe. Ik hoop dat alles nu weer naar behoren werkt.
    miekequilt

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.