Pagina's

28 december 2022

waar sta ik nu?



Nog bijkomend van het kerstdiner en in de aanloop naar het nieuwe jaar, blik ik altijd even terug op het jaar dat bijna achter ons ligt. En een klein beetje vooruit. Een moment om de balans op te maken. De foto van een 'meetpunt' leek me daarbij wel toepasselijk. 

Vorig jaar stond nog in het teken van corona. We kregen meer vrijheden door de vaccinaties. Mijn terugblik vorig jaar lees je hier. Dit jaar leek voor de meeste mensen corona niet meer te bestaan. Alles kon weer, alles mocht weer.

Maar dit jaar kreeg ik dus corona. Met een nasleep, die mij behoorlijk van de sokken blies. De tweede helft van het jaar werd er volledig door in beslag genomen. Ik moest mijn grenzen niet alleen verleggen, maar helemaal opnieuw ontdekken. En langzaam begin ik met dat proces psychisch in het reine te komen.

Een aantal jaar koos ik een 'woord voor het jaar'. Vorig jaar deed ik dat niet. En ook dit jaar vind ik het moeilijk. Het enige woord dat mij te binnen wil schieten is:

beter


En dat hoop ik dan. Dat ik beter word. Dat het nieuwe jaar beter wordt. En volgend jaar december zal ik dan weer terugkijken.

21 opmerkingen:

  1. Ik sluit me aan bij Hélène, ze zegt het zo mooi: Ik wens je heel veel beter toe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter vind ik een mooi woord. Er zit hoop in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter, ja , dat is een goed woord, ik wens je dat voor het komende jaar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, beter is een goed woord.. en beter dan best, want dat zou weer zo streberig zijn..! ;-) Voorlopig maar éérst beter.. voor jou en eigenlijk voor de hele wereld. Al kan dat laatste bijna niet slechter.. een beetje góéd zou daarvoor al beter zijn..!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat hoop ik ook voor jou Judy. Sterkte en beterschsp

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Judy I think your word better is filled with hope and I am into hope. God Bless you and all you share with us throughout the year. I always enjoy visiting your blogs dear friend. Happy New Year! Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi woord. Veel beter toegewenst.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je toe dat je een beter jaar tegemoet gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wens je voor dit nieuwe jaar toe dat je je langzaam aan weer beter zal voelen. Het hoeft niet snel te gaan als je dat woord maar veel en vaak kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop,dat je elke week een beetje "beter"ontdekken gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi woord: beter. Ik wens het je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Really wish 'better' for you in every way in the New year .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi woord Judy, en breed toepasbaar: op jouw gezondheid, op de hele wereld, en alles daar tussenin! Ik wens je ook veel 'beter' voor het komende kalenderjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens jou een gezond 2023 Judy! En voor alle mensen in landen als Afghanistan, Syria, Iran, Oekraine, Rusland enz... dat er gauw een eind komt aan de ellende waardoor onschuldige mensen sterven of gevangen worden gezet. Dus ook een beter 2023, helemaal mee eens!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.