Pagina's

23 januari 2023

fake it till you make it



Ik kwam deze uitdrukking laatst tegen in een ander verband. Hij bleef in mijn hoofd hangen. Ik vond hem ineens heel goed bij de maand  januari passen. Het wordt weer niet meer zo vroeg donker en de dagen worden langer. Je voelt het. Maar we zijn er nog niet. De winterblues is er nog. Bij mij tenminste wel. En hoewel ik het liefst gewoon in winterslaap blijf, grijp ik mezelf toch bij de lurven en doe dingen. Alsof de lente er al is.

Ik maakte weer een begin met schilderen. En er ligt al weer een volgend project klaar op mijn schildertafel in de woonkamer. Lekker warm en niet in mijn koude schilderkamertje. Ook al voel ik de inspiratie nog niet echt, met 'gewoon doen' komt er toch wat uit mijn handen. Fake it till you make it dus.

Ik maakte zondagochtend ook weer een wandelingetje. Niet zo heel ver, want ik liep zonder kruk deze keer. Het gaat steeds beter, steeds minder pijn, maar ik ben er nog niet. Elke dag een beetje beter en in beweging blijven. Fake it till you make it. Ook hier. 

Het zoeken naar plukjes voorjaar in tuinen buitenshuis en vazen binnenshuis houdt de moed erin. En ik wandelde naar de Kloostertuin. Maar daar trof ik een gesloten hek. De tuin wordt beheerd door buurtbewoners en die waren er nog niet toe gekomen om het hek te openen. Het was ook nog rustig in de stad om een uur of negen.




Alleen wat andere vroege wandelaars en een fietser die de hoek om stoof.
En ik fotografeerde een winters geveltuintje.





Ik liep langs mooie oude pakhuizen. En ik liep door de Nieuwstraat weer terug naar huis.





Deze handjes in de etalage van een nagelstudio lijken me uit te zwaaien. Doei doei!


22 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n wandeling door een stille stad en fijn dat het lopen steeds beter gaat. Hopelijk verdwijnt de winterblues snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo in t centrum van Deventer te wonen en in aller vroegte rond te kunnen wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed,dat je jezelf "bij de lurven "kunt pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het bevalt mij ook goed, fake it till you make it. En dan kleine stapjes in het doen. Heerlijk. Heel vaak worden die kleine stapjes, grotere. Want het begin is het moeilijkst. Fijn dat je weer met schilderen begint. Ik doe dat ook in de woonkamer. En fijn dat wandelingetje. En wat een mooie foto's toon je ons weer. Mooi Deventer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon beginnen, kun je ook zeggen, want inderdaad het begin is het moeilijkst. Leuk dat jij dat ook doet.

      Verwijderen
  5. Nou, prima, zo'n spreuk om je op te beuren en je weer dingen laat dóén.. beter dan 'blue monday' waar de hele natie zowat van in een depressie schiet..! ;-)
    Mijn hele kamer staat momenteel vól met bloemen (waaronder véél tulpen), daar kan geen winterdip tegenop boksen hahahaha! Ook nog bolletjes gekregen.. altijd leuk om te volgen. Ik heb eigenlijk zelden last van winterblues.. ik laat dat gewoon niet toe hehe. Misschien komt het omdat ik elke dag wel móét wandelen.. met de hond.. de buitenlucht is goed en alles wat je ziet biedt hoop.. alle groene puntjes die alweer verschenen zijn en zo. Hartstikke fijn trouwens dat je alweer eens zonder stok liep.. gaat goed komen, dat weet ik zéker! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blue Monday schijnt door de commercie bedacht te zijn, hoorde ik laatst. En voor jou geen winterblues als je in januari een feestmaand hebt! En het lopen gaat steeds beter, dat is zo fijn!

      Verwijderen
  6. Mooi zo'n spreuk en fijn dat je er naar "kunt luisteren" en toch de dingen doet.
    Mooi zon wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms komt zo'n spreuk toevallig op je pad, en kun je er wat mee. Leuk vind ik dat.

      Verwijderen
  7. Wat fijn dat je weer kon wandelen zonder kruk. En dan worden wij weer verwend met een serie mooie foto’s. Vandaag was het weer eens een zonnige dag met lange licht. Heerlijk. En je hebt gelijk om lekker in de kamer te schilderen, een beetje warmte hebben we echt nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoe zo'n quote je van pas kan komen en kan helpen, over een drempel heen. 'Gewoon beginnen' helpt je inderdaad vaak over een dood punt heen. Ik had vandaag zo'n dag, die ik ook heel goed kan beschrijven als 'fake it till I made it'... En ik heb weer even heerlijk met je meegewandeld door mijn mooie Deventer, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je je wat beter voelt Judy. Fake it till you make it is een uitdrukking die ik ook regelmatig tegen mezelf zeg. Zeker sinds augustus. Gewoon maar doorgaan en er het beste van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nicole, voor jou misschien nog meer dan voor mij. Dikke knuf!

      Verwijderen
  10. Dapper om toch dingen te doen en er op uit te gaan. Wandelingetje en ervan kunnen genieten. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor deze heerlijke beelden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.