Pagina's

07 augustus 2022

je moeder zit op insta ...



... zei ik tegen mijn zoon. En hij grapte terug: Ongeveer 5 jaar te laat. Maar Tiktok is nog een stap te ver, dacht ik zo.

Morgen op de kop af 12 jaar geleden begon ik met bloggen. Mijn schilderblog. Ik zat toen op een forum, ook zo'n fenomeen dat nauwelijks meer bestaat. En Renske hielp mij met de start van mijn blog. Eons geleden al weer.

Na verloop van tijd verhuisde een hoop schilderblogvrienden hun activiteit naar facebook. En van daar vond - vijf jaar geleden? - weer een verhuizing plaats naar instagram. Voor mij stokte het daar. Ik vond al die hashtags te veel van het goede en te veel gedoe. Maar nu is het onvermijdelijke geschied: ik heb ook een account. En Pinterest gooide ik eruit, ik deed er niets mee en niemand kwam kijken.

Op facebook zet ik van elk nieuw blogbericht een link. Dat is eigenlijk nog het enige dat ik daar doe. Want kijken naar andermans werk is bijna onmogelijk geworden. Berichtjes van je vrienden gaan verloren tussen reclames en filmpjes van katten waar ik niet om gevraagd heb.

Toen ik in februari 2013 in Deventer kwam wonen, begon ik met fotograferen. Op mijn verkenningstochten door de Deventer binnenstad nam ik mijn camera mee, en ik begon verhaaltjes te schrijven over wat ik ontdekte. Als toerist in eigen stad. En daaruit is in 2017 mijn tweede blog Bubbels voortgekomen. En ik schrijf hier nog steeds met groot plezier. 


20 opmerkingen:

  1. Eens even zoeken of ik je ook op i sta kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat je energie weer terugkomt en je meer leuke dingen kunt doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de bloggers op m'n vorige blogprovider kwam de naar FB-verhuizing heel lang geleden al plaats en ik zag ze met lede ogen gaan.. want hun blog, daar was ineens geen tijd meer voor..! Een leegloop was het.. maar gelukkig bleven de beste blogs over..! ;-) Ik ben aan niks anders begonnen dan aan een blog.. geef mijn portie wat al die social media betreft maar aan fikkie.. heb er niks mee. Waarom moet iedereen elk moment van de dag kunnen weten waar je zit en wat je doet? is dat zinvol? ik wíl niet dat iedereen dat van mij weet.. ik zou me danig in m'n privacy aangetast voelen. Maar blijkbaar ben ik één van de weinigen hahahahaa!
    Blijf jij maar lekker doorbloggen.. ik lees je graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is toch vreemd.. dat die gegevens soms zomaar ineens verdwijnen.. want ik weet zéker dat ik ze nu toegevoegd had.. Eens zien of ze nu wel meekomen. Ik heb een hekel aan anonieme reacties hehe.

      Verwijderen
    2. Hoe dat zit met die anonieme reacties bij Blogger... ik weet het niet. Ik heb er zelf geen last van, bij het reageren bij anderen. Maar ik ben altijd ingelogd bij Google Chrome, en dat schijnt te schelen.
      Maar ik wist wel dat jij het was, mizzD! :)

      Het is met die social media zo dat het alleen leuk is als je er wat aan hebt. Je ziet bij mijn schilderblog dat er vrijwel niemand meer komt kijken. Hooguit als ze mijn linkje op fb hebben gezien. Het hangt er natuurlijk ook van af waarover je blogt. Als je iets visueels wil laten zien, is instagram (en hiervoor fb) wel een aardig platform. Maar het echte bloggen, zoals ik hier op Bubbels voornamelijk doe, dat zal niet gauw verdwijnen.
      En je hoeft op fb helemaal geen persoonlijke dingen te delen, net zo min als op je blog. Het was voor mij een link naar mijn blog(s).
      Maar nu ga ik toch de bezem erdoor gooien. Ik heb daar veel zg. vrienden die ik helemaal niet ken, alleen als mede-kunstenaar. Er zijn er maar een paar met wie ik over en weer reacties uitwissel.

      Verwijderen
  4. Ik ga ook even zoeken. Zelfs terwijl ik meer van bloggen dan van insta hou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van bloggen, de blogwereld. Met facebook doe ik weinig, alleen mijn blog link ik erop door. Insta, ik weet niet wat ik er mee moet. Vind het wel genoeg zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat het je wel gaat lukken op instagram Judy. Die hashtags komen vanzelf wel. Neem de tijd. Wel fijn om te horen dat de mist in je hoofd aan het optrekken is.
    Op zich vind ik bloggen leuker, maar dan moet je wel wat te schrijven hebben. Instagram is leuk om alleen foto’s te laten zonder al teveel tekst erbij.

    Gr. Renske
    www.prutzooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het een goede stap is, Renske. Ik ga facebook er niet helemaal uitgooien, maar wel een hoop van die loze schildervrienden, die nooit bij mij reageren, eruit gooien.

      Verwijderen
  7. fijn dat je meer energie krijgt.
    Ik vind Insta nog een beetje lastig, dus doe er (nog)niet echt veel mee.
    't Moet bij mij nog landen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook nog lastig, maar al doende leert men.

      Verwijderen
  8. Ik heb een blog. En op fb zit ik heel bescheiden. Voor mij hoeven al die dingen niet, ben blij dat het bloggen goed gaat. Ik hoop dat het jou allemaal lukt.
    miekequilt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik, Mieke. Eigenlijk wil ik ook terug naar eenvoudig. Maar het had te maken met wat er gebeurde met mijn schilderblogvrienden, dat ik ze terugvond op fb. En nu dus op instagram.

      Verwijderen
  9. Wat leuk dat Instagram zich zo goed leent voor de foto's die je maakt Judy. Ik kan me voorstellen dat zo'n medium dan ook meteen leuker wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Facebook doe ik niks meer mee, Instagram ook niet, doe alleen iets met mijn weblog. Maar fijn dat je je wat beter voelt. En lekker doen wat je zelf leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.