Pagina's

26 juli 2023

een ander stukje binnenstad



Van en naar de fysio loop ik door een stukje binnenstad waar ik niet vaak kom. Het Bergkwartier. Gewoon omdat het buiten mijn gebruikelijke routes ligt. Met mijn camera mee, verenigde ik het nuttige met het aangename. Er was regen voorspeld gisteren, maar daar was niets van te bekennen. Loop maar met me mee.





Overal bankjes in geveltuintjes. Het heeft wat moeite gekost om het bankje hierboven waterpas te krijgen.
Een felrood geveltuintje hieronder. 
Maar alleen groen is ook heel mooi.





Een doorkijkje omlijst door een trompetbloem.




Ik liep ook langs de Bergkerk met zijn karakteristieke twee torentjes.




Op de terugweg op de Brink aangekomen, zag ik dat de paardentram weer rijdt. Een zomerse toeristische attractie. 


26 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurige wandeling. Die paardentram lijkt me leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het Bergkwartier is een mooi deel van Deventer. De Walstraat ziet er altijd gezellig uit, maar ook de andere straatjes zijn de moeite waard. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet neem ik volgende keer een iets andere route. Voor een volgend fotoblogje.

      Verwijderen
  3. Gezellig, even mee wandelen, en wat mooi al die tuintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om weer even terug te zijn in Deventer. Hier heb ik tijdens mijn opleiding gewoond en gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dacht even dat het bij jou ook een 'paarse wandeling' werd.. maar toen kwam het (oranje)rood ook nog hehe! Heel mooie wandeling.. en we zien de fotografe zelfs even..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, nu zie ik mezelf ook. Probeer me meestal te verstoppen. :)

      Verwijderen
    2. Ach, wat geeft het.. zo klein en onduidelijk.. niemand zal je op straat hieraan herkennen hoor haha!

      Verwijderen
    3. Ik denk het ook niet. Ik hoef niet herkend. :) Ik sta al met naam en toenaam op mijn blog, maar dat is voortgekomen uit mijn schilderwerk. Daar wil je toch je eigen naam op hebben. Maar hier is dat niet nodig. :)

      Verwijderen
    4. En meneer Strik zit on de zon op zijn bankje…
      Hier is het altijd gezellig.

      Verwijderen
    5. Ah wat leuk, je kent hem.

      Verwijderen
    6. Jan Strik heeft er voor gezorgd dat het Bergkwartier zo mooi is opgeknapt. Zijn vrouw Emmy is de leidende kracht van het Dickens Festijn.

      Verwijderen
    7. Wat leuk om te weten, Josephine.

      Verwijderen
    8. In de zestiger jaren was het Bergkwartier een achterbuurt vol vervallen onbewoonbare huizen. Het gemeentebestuur wilde alles afbreken maar Jan Strik en zijn vrienden hebben NV Bergkwartier opgericht en de huizen laten restaureren. Dankzij hen is Deventer nu zo mooi opgeknapt.

      Verwijderen
    9. Ja dat wist ik, maar ik kende de naam Jan Strik niet en ook niet de man erbij. Over NV Bergkwartier heb ik wel eens geblogd, lang geleden.
      https://judybubbels.blogspot.com/2018/10/wat-ik-zo-leuk-vind-aan-deventer.html

      Verwijderen
  6. Wat een leuke geveltuintjes, dat maakt zo'n wandeling gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge jonge, wat een mooie wandelingetje. Zo leuk, die mooie geveltuintjes, ik kan er van genieten. Vooral ook omdat mensen hun best doen om er iets van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi zeg, alsof ik even op vakantie ben en door een mooie stad loop...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a wonderful walk...you live in a gorgeous place Judy. Love the old buildings and brick streets. Everything is clean. Hope you are well and doing better. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hou hier zo van, dit soort geveltuintjes fleuren de stad op..Doet me ook aan Delft denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt het getroffen in dat schilderachtige stadje en dit zijn mooie foto's zoals altijd

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.