Pagina's

11 juli 2023

kiekje hier, kiekje daar



Weer een blogje in de categorie 'zomaar'. Een serie van losse foto's van de laatste tijd. Want hoewel ik er niet speciaal op uit ga voor een wandeling met mijn camera op zak, kan ik het toch niet laten een foto te maken van dingen die ik zie als ik mijn dagelijkse dingen doe.

Anyhow. Kamperfoelie tegen een gevel, wat een leuk idee. Dat had ik nog nooit gezien. Het is één van mijn lievelingsplanten. Hij geurde nog niet in de vroege ochtend, ik moet tegen de avond nog een keer terug om te ruiken. 
En hieronder zie je malva - groot kaasjeskruid - dat ineens tegen de gevel van mijn flat groeide. Ik ben zo blij dat dat niet door een overijverige plantsoenendienst is opgeruimd. Want er zitten leuke plantjes tussen dat ongereguleerde groen.





Deze hierboven vond ik ook leuk, maar wel zonder die troep ernaast.
Hieronder een veel gefotografeerde fiets in de stad. Het is het 'uithangbord' voor een winkel vol kleurige kleding en andere spulletjes.




En de winkel hieronder passeerde ik bij toeval. Was me nooit eerder opgevallen. De winkel van Bep, zusje van Bob.




Dat was het weer. Tot de volgende keer!


21 opmerkingen:

  1. Mooi die kamperfoelie. Het smeedwerk heeft dezelfde lijnen als de bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt heel leuk, al die losse foto's en op Instagram geniet ik er ook van. Als ik een wandeling vanuit huis hier maak, kom ik steeds dezelfde dingen tegen. Hoe doe jij dat toch?
    Die fiets... gaaf toch... Zijn het nepbloemen? Ik kan het niet goed zien.
    Maar je eerste foto vind ik ook zo mooi! Dat ijzer voor het glas i.c.m. de plant... wow...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in een fotogenieke stad! :) Dezelfde dingen zijn steeds weer anders. Ja, dat zijn nepbloemen op die fiets. Niet mijn ding, maar veel mensen maken daar foto's van.
      Ik vind die kamperfoelie veel mooier. En ik probeer zo veel mogelijk geparkeerde auto's ervoor weg te laten.

      Verwijderen
  3. Die eerste foto, echt prachtig. Een schilder-idee??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb dezelfde kamperfoelie in de achtertuin gehad.. is helaas overwoekerd geworden door de clematissen, want dié geuren niet. Mooi zo bij die deur.. zulk smeedwerk vind ik ook altijd een fotootje waard.
    Je kunt op je foto goed zien dat ook stokroos van deze malva-familie is hè.. dit groot kaasjekruid is net een stokroos in het klein.
    Ik probeer zoveel rommel nog weleens weg te halen met m'n voet hehe.. of ik shop het later een beetje weg op de foto.. maar ja.. het zou zoveel mooier zijn als er gewoon niks lág hè? :-)
    Schoot spontaan hardop in de lach om dat Bep Dylan.. zó grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was mijn reactie dus. ;-)

      Verwijderen
    2. Ja, het lijkt ook wel enigszins op een stokroos. Ja, die rommel dat was gewoon te veel om weg te moffelen. Het ging me ook een beetje om het contrast.

      Verwijderen
  5. jA KAMPERFOELIE RUIKT ZO LEKKER, OOIT HADDEN WE DIE LANGS DE SCHUTTING, OF EIGENLIJK HADDEN DE BUREN ZE EN WIJ GENOTEN MEE.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, Bep Dylan, hoe verzin je het hè. Ik heb ook eens een jaar iedere dag een foto gedaan op insta en daarna ben ik er ook weer mee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn veel mensen met een dagelijkse foto. Af en toe vind ik het pittig, maar ook weer leuk om te doen.

      Verwijderen
  7. Leuk zo'n sfeerbeeld van "gewoon" maar losse foto's. Grappig , die Bep.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, zo'n verzameling losse foto's. Ze geven toch sfeer en laten zien waar jouw oog op valt. groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die kamperfoelie, bij ons doet het kaasjeskruid het ook zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien een idee om een bordje bij het kaasjeskruid te zetten: Niet weghalen a.u.b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk eigenlijk dat het personeelsgebrek is dat ze niet meer worden weggehaald.

      Verwijderen
  11. Wat een mooie deur met die kamperfoelie. En verder vind ik zo’n serie losse foto’s heel leuk. Er valt veel te zien, daar houd ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook een fan van jouw 'zomaar' foto's. Je kunt goed observeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie plekjes en mooie foto's weer. Deventer is inderdaad een fotogenieke stad! groetjes, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.