Pagina's

13 juli 2023

nog een rondje zomaar



Lang leve de mobiele telefoon. 
Ik nam een omweg terug naar huis gisteren en liep ineens door een straat vol met kiekwaardigs. En de camera lag thuis. Nou ja. 
Neem nou die prachtige plantenbakken met oranje bloemen. Wie zet daar nou zo veel fietsen voor?

Een paar stappen verderop dit roze geveltuintje. Hortensia, geraniums en cosmos.





En dan hierboven. Deze voordeur is allang niet meer gebruikt. Ik zie geen te-koop-bordje aan het pand hangen. Zou zomaar het huis van Doornroosje kunnen zijn.

Ik wierp ook even een blik in de Kloostertuin om de hoek, waar de hortensia's voor vleugjes kleur zorgen.




Niet op dezelfde wandeling genomen, onderstaande foto. Maar wel een zomaar foto. Een vaasje korenbloemen voor een winkel. Het hoeft geen groot duur boeket te zijn om mooi te zijn.

Dat was het weer!


18 opmerkingen:

  1. Zomaar wel een mooi rondje. Je komt altijd wel iets tegen he. Leuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat ik groen zou gaan missen in de stad wonend. Maar met al die geveltuintjes kom ik aardig aan mijn trekken.

      Verwijderen
  2. Da;'s de enige reden dat ik nog wel es aan de smartphone zal gaan.. dat je er ook goed foto's mee kunt maken en het ding altijd bij je hebt. :-)
    Die fietsen.. echt erg vind ik dat.. men kijkt tegenwoordig nergens meer naar, alleen naar zichzelf.
    Apart, die dichtgegroeide deur hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn smartphone dateert uit het jaar nul. Hij kan moderne apps niet meer aan. Maar hij is toch wel reuze handig voor sommige dingen. Ik had hem vooral nodig om op mijn banksite in te loggen.

      Verwijderen
  3. Zomaar, maar je stimuleert mij wel om elke dag een foto te maken.
    Eventueel voor als ik stop met de serie "thuisvrouwweek"
    Mensen maken steeds meer werk van hun gevels, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is zo veel te zien, ik kan elke dag wel meer dan één foto maken.
      Leuk dat het je stimuleert. Maar de thuisvrouwenweek is ook altijd leuk om te lezen.

      Verwijderen
  4. wat geniet jij toch op je rondje. En wij kijken mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bos korenbloemen. Ik houd wel van simpele boeketten, vooral omdat ik al snel last heb van de geur van bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een goed oog voor zomaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marthy! Jij trouwens ook met je mooie Franse foto's!

      Verwijderen
  7. Toen ik heel vluchtig je eerste foto bekeek dacht ik even dat er bloemen in de fietstassen zaten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik eerst ook. Maar drie fietsen met hetzelfde in de fietstassen is wel gek.

      Verwijderen
  8. Ik ken het, je wandelt en hebt je camera niet bij je. Gelukkig is daar dan de telefoon. Ik weet nog zo goed dat toen wij voor het eerst hoorden over een telefoon met een camera we dit zoiets idioots vonden. En nu, zo gewoon en blijkt het een goed idee te zijn geweest.

    Ik geniet weer van je foto's. Dat huis met die overwoekerde deur, dat is toch echt bijzonder. Het vaasje met de korenbloemen, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijden veranderen, inmiddels kunnen we niet meer zonder die telefoon. :)

      Verwijderen
  9. Prachtige zomaar foto’s. Bij die eerste foto dacht ik ook bloemen in de fietstas, maar toen las ik de tekst. Zo’n vaasje korenbloemen vind ik ook mooi, maar doe het nooit omdat het korte levensduur heeft. Kijk er dan liever naar in de natuurlijke omgeving. Of zijn ze geteeld voor op de vaas? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik word altijd blij van jouw Deventer rondjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.