Pagina's

31 oktober 2021

zomaar dingen die ik zag



Goedemorgen! Ook al zo 'vroeg' wakker?
Ik maakte weer een verzamelblogje van dingen die niet in een verhaal pasten. Dingen die ik zag en fotografeerde. Zomaar.....

Een leuk paadje, maar verschrikkelijk om op te lopen. En hieronder de voet van een majestueuze plataan.




Bij de fietsenrekken die er al een paar jaar staan, staan ook spreuken in de stoep. Ik dacht dat ik ze allemaal al had gezien en gefotografeerd. Maar deze was aan mijn aandacht ontsnapt. Je vindt hem op de Brink waar de wekelijkse markt wordt gehouden.



Er staat:
Hier rust de stoffenkraam, voor altijd opgedoekt.

Klopt niet helemaal, want er is nog steeds een stoffenkraam elke week.
Een hart van de mysterieuze krijter op een onooglijke plek.




De slotenmaker is onlangs verhuisd. Geen twijfel mogelijk over wat voor soort winkel het is, als je in de etalages kijkt.




16 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n serie foto's. De eerste is, zoals je schrijft, heel naar om op te lopen. Die van de markt vind ik heel leuk. Ik ga zo ook maar eens op pad. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik zo leuk, kijken en je vindt altijd wel wat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto’s weer. Aparte tekst op straat over de stoffenkraam. Dat was vast een hele speciale stoffenkraam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee. Ze zijn er bijna niet meer, hè, stoffenkramen. Jammer genoeg.

      Verwijderen
  4. Oh, die etalages van de slotenmaker, echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb jij toch oog voor het normale,dat apart is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You have an interesting location, I would love to find a really old fashioned magical looking ancient key! I have no idea what I wouuld do with it though.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh.. ik maakte in Buis ook een foto van de voet van een plataan.. maar daarvan zag je het begin van de wortels ook nog. Gelukkig zag jij van dat paadje die keien nog.. als er écht een flinke lading bladeren op ligt lijkt het me een echte enkelbreker!
    Dat 'ding' onder dat gekrijte hart lijkt door de graffiti een beetje boos te kijken hahahaa!
    Da's dichterlijke vrijheid hè.. klinkt natuurlijk leuk.. opgedoekt voor een stoffenkraam.. maar die is er dus nog hahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie reeks! En die spreuk is inderdaad bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke verzameling 'losse' dingen, waar jouw oog op is gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die sleutels zijn geweldig zoveel vormen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gedaan, die spreuk vind ik hoogst komisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het dan weer fijn dat er toch nog een stoffenkraam is!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.