Pagina's

02 november 2023

een reddende engel



Dankzij een reddende engel kan ik weer vanaf mijn computer bloggen. Hij kreeg het oude beestje weer aan de praat, en zet ondertussen een nieuwe in elkaar, geheel op mijn wensen afgestemd en voor een schappelijke prijs. Wat een opluchting! Zulke mensen zijn goud waard.

Ik ging met een opgelucht hart naar de IJssel wandelen. En zag dat de bomen ineens al flink kaal worden. Wandel maar weer meer. 





Echt mooi weer was het niet gisteren, maar het was droog. 
En een boot voorbij zien komen is altijd leuk.





Het is Hanzejaar, zegt het bord aan de lantaarnpaal.
En de Lebuinuskerk torent overal bovenuit.
In geveltuintjes bloeien de laatste bloemen.



24 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zoo goed geholpen wordt. Want als jij geen computer meer zou hebben zouden wij geen mooie Deventer verhalen meer kunnen lezen. Stormt het bij jullie al?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt mee nog hier, Mieke. Het duurt altijd even voordat de storm het Oosten bereikt.

      Verwijderen
  2. Oh, dan ben je zo blij met die hulp! de sfeerimpressie van je wandelijk is heerlijk. De blaadjes gaan er vandaag vast allemaal af. Bij ons in Bolsward is de wind al heel stevig. Het weerglas heeft het er druk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb tegen vriendlief al eens gezegd, dat als er hier een nieuwe pc moet komen, dat we die dan ook door iemand die er verstand van heeft gaan laten installeren, want zelf is het altijd tobben. Maar het is wél geluk hebben als je een goeie treft, zoals jij!
    Prachtige echte herfstfoto's.. het gaat ineens sneller, maar het liep dan ook zo'n vier weken achter heb ik gelezen. Nu met die wind vandaag zullen de bladdjes nog wel sneller vallen!
    De herfstanemonen bloeien hier ook nog in de tuin.. die houden het altijd lang vol. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk nu nog even met de oude pc totdat de nieuwe komt. Maar heb er vertrouwen in.

      Verwijderen
  4. Mijn hart wordt elke keer weer warm bij het zien van jouw Deventer 'wandelfoto's' en dan vooral de statige bomen langs de IJssel. Het missen van statige bomen heeft overigens in de 'onderstroom' een grote rol gespeeld bij onze verhuizing - dat merk ik nu steeds sterker nu ik weer dagelijks omgeven ben door hoge bomen. Zo fijn! Maar: dank je wel weer voor jouw beelden voor mijn goede herinneringen. En fijn dat je een kundige PC-knutselaar hebt gevonden, die mensen zijn inderdaad goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken dat wel, bomen missen. Ik had het toen ik van bosrijk Zeist hierheen verhuisde. Maar qua mooie oude hoge bomen kan je in Deventer wel je hart ophalen.

      Verwijderen
  5. Ik kreeg ineens weer je reacties op mijn blog. Ik was al nieuwsgierig, zou ze een andere computer hebben? Nu lees ik dit bericht. Ja echt, een reddende engel, wat fijn dat je zo iemand kent. En ook nog een nieuwe in elkaar zetten, volgens jouw wensen. Hij is wel twee reddende engelen. Wat ben ik blij voor je. Zo fijn dat je weer terug bent. En de foto's, prachtig, genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even op de oude. Volgende week komt de nieuwe.

      Verwijderen
  6. Fijn dat je binnenkort weer een up-to-date p.c. hebt! Het is nu wel echt herfst hè met die harde wind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou hè, de blaadjes zijn meteen uit de bomen gewaaid.

      Verwijderen
  7. Mooie foto's, vooral die eerste. Zo fijn als je iemand hebt die je met je computerproblemen kan helpen. Ik heb ook zo iemand, een hele geruststelling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo fijn dat ik deze man vond. Ik had in mijn vorige woonplaats Zeist ook zo'n mannetje.

      Verwijderen
  8. Fijn dat je weer op de computer doet. Ik gebruik hem bijna nooit meer. Alles op het grote tablet of telefoontje. Bevalt me prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tablet lijkt me nog te doen, Elly, maar de telefoon vond ik erg petieterig. Maar het gaat wel.

      Verwijderen
  9. Bonjour,
    Je suis très heureuse que vous puissiez retrouver l'utilisation de votre blog... De très jolies photos ! Merci pour le partage. Bon week-end à vous, bisous bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je een reddende engel hebt gevonden die verstand heeft van PC’s. Nu ongeduldig wachten op de nieuwe? Lekkere wandeling maakte je weer. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja geduld is niet mijn sterkste eigenschap. Maar ik kan nog op de oude.

      Verwijderen
  11. Ik vind het ook fijn als ik ergens hulp bij krijg, en dat is precies waarom ik ook graag anderen help.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi, mevrouw Niekje! Als ik kan helpen doe ik het ook graag.

      Verwijderen
  12. Fijn dat je computer weer gemaakt wordt. Want wat zijn we daaraan gewend

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.