Pagina's

13 november 2023

eerste klas



Het was al weer een half jaar geleden dat ik met de trein ging. En dat was toen niet zo'n succes: het was druk in de trein en ik liep toen moeilijker dan nu. Maar met de corona-prik van een week geleden in mijn lijf durfde ik het zaterdag wel aan.  

Ik maakte wat foto's onderweg. En de mooiste zet ik maar meteen bovenaan. Het was op station Overvecht om een uur of vijf waar ik op de trein terug wachtte. Zo'n schouwspel duurt maar een paar minuten. Maar ik had hem op de foto.

Ik had voor het eerst een zg. klassewissel gedaan: van tweede naar eerste klas. En ik zat als een prinses. Het lijkt of ik helemaal alleen zat maar er waren wel meer - wat oudere mensen - die hetzelfde hadden gedaan dus ik zat er niet alleen.





Ik probeerde de IJssel vanuit de trein te fotograferen. Ik volg op instagram iemand die elke dag een foto van Deventer vanuit de trein neemt (@deventervanuitdetrein). Zijn foto's zijn veel mooier dan deze. Ik zat eigenlijk aan de verkeerde kant, ik had de skyline van Deventer moeten nemen.

Enfin, de treinreis is me goed bevallen. Familie na lange tijd weer terug zien was supergezellig. En ik had de hele zondag om uit te rusten. 


16 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, maar vooral fijn dat de reis weer lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend fijn dat het allemaal gelukt is. En wij kunnen meegenieten, die eerste, echt prachtig. Maar die van Deventer vind ik ook geweldig, ook al zeg je zelf dat je de andere kant had moeten nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto, die eerste! En wat fijn dat je weer durft te reizen, die klassewissel was een goede keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Join" de eerste klas reizende club! Vroeger, ik reisde geregeld met de trein, vond ik het idee "eerste klas" zo snobistisch. Maar nu, met al die drukte, Salem en ik doen het al een poosje. Wat een leuk idee @deventervanuitdetrein. Fijn dat het goed bevallen is de treinreis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen jullie dat ook? Ja. ik had ook wat aarzeling. Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan, die eerste klas. Het is rustiger en het voelt prettiger. Dit ga ik vaker doen.

      Verwijderen
  5. Prachtig die eerste foto! en fijn dat het reizen nu beter gaat.
    Eerste klas is niks mis mee, hoor! Heerlijk rustig (meestal)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn,dat je je familie weer zag. Smaakt de treinreis naar meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind reizen met de trein eigenlijk altijd wel leuk.. lekker relaxt als jezelf niet hoeft te sturen en te zoeken naar een parkeerplaats. Maar ze maken het echt wel érg duur.. een eerste klas is nóg duurder, dat kan ik niet over m'n zuinige hartje verkrijgen hehe. Als het enigszins kan reis ik wel vóór of ná de spits.. want tíjdens is het echt wel superdruk.. ze maken die treinen steeds korter lijkt 't wel.
    Prachtig, die eerste foto! En de laatste vind ik ook wel intrigerend hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een abonnement, maar al jaren weinig tot niet gebruikt dus. Dat is ook duur. :) Maar ja, het is zo gelopen. Klopt wel dat de treinen korter zijn tegenwoordig, heb ik wel eens gehoord. Die laatste foto is ook van station Utrecht Overvecht. Nogal kleurig.

      Verwijderen
  8. Wat fijn dat je weer met de trein kon. Zo wordt de wereld weer wat groter en kunnen wij lekker genieten van de mooie foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn voor je dat het treinreizen weer lukt. Ik hoop voor je dat er een vervolg komt. Mijn trein ervaringen zijn overwegend positief.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, je kan weer reizen, een stukje vrijheid terug. Die bovenste foto kan in een lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn om te lezen dat zowel de reis als de dag samen met familie geslaagd was!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat het zo goed is gegaan! Oh, en je foto's zijn mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat begin je met een prachtige foto. Fijn dat je het aandurft om weer met de trein te gaan. Heerlijk rustig in de 1e klas. Inmiddels is het alweer 6 jaar geleden dat ik met de trein ging voor het werk. Dat was niet altijd een pretje vond ik toen al, maar dat was dan meestal op drukke tijden. Voor herhaling vatbaar dus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.