Pagina's

19 november 2023

kerst in voor­bereiding



Sinterklaas komt in Deventer traditioneel pas op de eerste zaterdag voor 5 december aan. Maar in de binnenstad waren vorige week al overal voorbereidingen voor kerst bezig. In oktober lagen er al kerstartikelen in de winkels. Elk jaar vroeger lijkt het. 

Op strategische plekken werden lichtobjecten geplaatst, waaronder deze kerstboom op de Brink. En de collage hieronder beeldt uit hoeveel man er nodig zijn om een engel op zijn sokkel te hijsen. Mop. 




De december feestverlichting hangt al een tijdje. Om energieredenen gaat ie pas om 4 á 5 uur aan. 




Zaterdag ging ik later op de middag nog even de stad in. En ja hoor, kijk eens! De lichtjes branden en de engel straalt in volle glorie. Het kostte wat moeite maar dan heb je ook wat.





En op verschillende plekken waar je de binnenstad in rijdt, wordt je hartelijk welkom geheten.


16 opmerkingen:

  1. Ik vind het allemaal te vroeg, maar met dit sombere natte weer is het licht wel fijn. Ik zag hier nog geen boom, we zijn laat, lijkt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nu al sfeervol daar! Die bovenste foto is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaa.. er zijn er altijd bij die alleen maar met hun handen in hun zij erbij staan te kijken hè! :-) Maar het is een hele mooie engel ja.. een paar stapjes naar achteren en je had de hele weerspiegeling in de regenplassen er ook op gehad! ;-)
    Wat hier nog iemand schrijft.. vind het allemaal veel te vroeg, maar nu met die sombere dagen vind ik zulke verlichting in de straten wel erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die zag ik ook, die weerspiegeling. Ik ben meestal niet zo laat in de stad, zeker niet op zaterdag: druk. Maar dan zijn pas die lichtjes aan.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie verlichting. En je foto's, je kunt fotoverslaggever worden! Ze zijn mooi, de bovenste, inderdaad. En sfeervol. En vanuit een mooi perspectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die engel en al die lichtjes, wel goed dat ze de lichtjes pas laten schijnen als het donker wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch is het voor mij verwarrend. Pepernoten en Sinterklaas en tegelijk de kerstversieringen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet binnenkort toch een keer Deventer in en rondlopen. Was er maandag aan eind van de middag voor een snelle boodschap. Toen was er niets aan met opgebroken lange B en Kleine overstraat. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat soort werkzaamheden doen ze op maandag vooral. Inmiddels staan er overal lichtobjecten net als vorig jaar. Maar dus pas later op de dag aan.

      Verwijderen
  8. Dan heb je heel wat. Ik hou eigenlijk helemaal niet van uitbundige kerstversieringen maar deze engel vind ik fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig vind ik al die lichtjes en de engel is inderdaad mooi.
    Maar inderdaad is de kerst versiering steeds vroeger.
    Ik schuif het bij ons op de burgermeester die in coronatijd opriep om het gezellig te maken voor alle wandelaars...😏

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, die engel! Hier is het meteen na Halloween Kerst in alle winkels... Sinterklaas kent men in Denemarken niet. Maar goed, kerstsfeer vanaf begin november vind ik toch wel erg vroeg... 'we' kunnen niet meer tegen duister. Fijn dat Deventer wel een beetje energiebewust is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg een uitnodiging om zitting te nemen in de Klimaatraad in Deventer. Dan kun je meepraten over maatregelen. Maar ik laat het aan me voorbijgaan.

      Verwijderen
  11. Het is hartstikke donker, dus van mij mag de feestverlichting al vroeg opgehangen worden. Dan hebben we er tenminste een poosje wat aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.