Pagina's

25 november 2023

feest worteltjes



Ze kwamen voorbij in mijn supermarkt app. Weer eens wat anders dan mijn gebruikelijke zak geschrapte wortels. Het schijnt dat worteltjes vroeger allerlei kleuren hadden: paars, wit of oranje. En dat we om politieke redenen de voorkeur zijn gaan geven aan de oranje versie. Maar dat is een mythe, lees ik. De oranje bevatten meer beta-caroteen, de voorloper van vitamine A. Hoe dan ook, ik vind ze enig, deze regenboog worteltjes.

Ik heb ze wel eens geschilderd van een reclamefolder. Maar nu ga ik ze in het echt eten.



16 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze mooi! De geschilderde bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze beiden mooi Judy. Schitterend getekend.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een feestje op je bord. Ik denk dat de donkere meer smaak zullen hebben. Laat je ons weten hoe ze smaakten ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de oranje het meeste smaak hebben. De donkere waren wit van binnen.

      Verwijderen
  4. Lekker, geroosterde wortelen uit de oven. Mooi geschilderd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beide zijn een feest voor je ogen (de wortels, en jouw aquarel) en die echte wortels zullen ook een feest voor je smaakpapillen zijn. Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind je aquarel-worteltjes nog mooier dan de echte..! :-)
    Ik eet eigenlijk nooit worteltjes.. komt misschien omdat we dat van huisuit niet deden.. m'n ouders vonden dat konijnenvoer hahahaa! Moet zeggen dat ik ze gekookt ook nooit lekker vind.. maar geroosterd in de oven wat iemand hier schrijft, já, dat zou best weleens lekker kunnen zijn.. wordt de smaak misschien wat uitgesprokener van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi schilderijtje is het geworden Judy! Wij krijgen deze feestworteltjes wel in ons biopakket. Rauw zien ze er het leukst uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tot voor kort wist ik helemaal niet dat er ook andere kleuren worteltjes waren...
    Wat is je aquarel mooi, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan Judy, je ziet de diepte of moet ik zeggen 3D.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat wel vrolijk op je bord, die gekleurde wortels. De Aquarel is ook op op te eten, prachtig gemaakt. Zat er trouwens nog smaakverschil in de wortels? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof niet dat er smaakverschil is. Misschien zijn de oranje nog het meest 'wortelsmaak'.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.