Pagina's

23 maart 2022

even naar de ijssel



Tussen de bedrijven door even naar de IJssel wandelen. Met dit mooie lenteweer geen straf.
Ik heb inmiddels een heleboel 'achterstallige' foto's die ik de komende tijd zal posten. Ik begin met de IJssel die in al zijn verschillende gedaantes al honderd keren op mijn blog staat. Het is er altijd mooi. In elk jaargetijde. Dus hier is weer een serie.



In een tuin deze prachtige struik. Camellia?


En madeliefjes in het gras.


En natuurlijk bootje kijken, altijd leuk.
En de rivier... hij stroomde voort. Want volgens deze site is de IJssel mannelijk.



13 opmerkingen:

  1. Ja, een camellia.. ik vind ze vaak ook mooi, maar dit jaar heb ik er teveel gezien waarvan de bloemen meteen zo half bruin waren.. verfletsjt hehe.
    Had er geen idee van dat sommige rivieren vrouwelijk en andere mannelijk waren.. water is water voor mij hahahaa! De Dordtse Kil is dan vrouwelijk? klinkt toch helemaal niet vrouwelijk? Ik hou het maar gewoon altijd op 'hij' hoor! :-)
    Prachtige foto's van de rivier de IJssel ;-) lenteachtig, met die krokusjes en narcissen op de voorgrond hè!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zag ik ook: bruine bloemen. Deze gelukkig (bijna) niet. Ik wou de IJssel vrouwelijk noemen, maar dat is dus niet zo.

      Verwijderen
  2. Ja heerlijk he het is genieten.
    Mooie foto's Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit geweten dat rivieren mannelijk, vrouwelijk en zelfs onzijdig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg, mannelijke en vrouwelijke rivieren, het moet niet gekker worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denkend aan Holland zie ik brede rivieren traag door oneindig laagland gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, fijne foto's weer! In mijn tijd als journalist in Deventer hadden we niet een mannelijk of vrouwelijk of onzijdig 'probleem' met de IJssel, maar een heel ander: wij moesten IJsel met 1 S schrijven... (ik zou nu niet meer weten waarom)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een IJselstraat met 1 s. Ik zal het eens opzoeken hoe het zit.

      Verwijderen
    2. Ah, leuk, mooi klusje voor je... ;-) Ik zal ook eens kijken of ik wat huiswerk kan doen!

      Verwijderen
  7. Wat fijn toch, zo’n mooie rivier in de buurt. Ik vind het altijd erg leuk om je mooie foto’s te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Judy gorgeous photos. I love to sit by the water. It brings such peace. Hope you have a lovely end to your week. Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Water verveelt nooit. Dus laat de IJssel nog maar vaak zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.