Pagina's

16 maart 2022

verademing



De forsythiatakken in de vaas zijn al weer uitgebloeid. Maar wat geniet ik daar elk jaar van! Explosies van geel, die struiken, die ik helaas hier in de stad niet zie. Het mooie weer en de blauwe lucht, het is toch echt lente, hoor. Even frisse lucht inademen.Verademing.

Ik neem het nieuws slechts in kleine porties tot me. Ook de verkiezingen. Ik stemde maandag al.  En volgende week krijg ik mijn vierde prik. En dan hoop ik toch echt weer met de trein te gaan reizen. Na twee jaar.

De zon en de blauwe lucht doen goed.




En de IJssel schittert me tegemoet. 


20 opmerkingen:

  1. Ik krijg hem straks. En ik wil ook weer in de trein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al dat natuurschoon,of he nu in een vaas staat doet een mens goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie gele bloemetjes, het geeft je een herfst gevoel. Fijn dat je een vierde prik krijgt. Ik snap dat je met de trein wilt gaan, maar echt veilig is het niet. Ondanks je vierde prik straks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liever een lente gevoel... ;)
      Nee echt veilig waan ik me ook niet, maar misschien iets meer beschermd. Ik blijf voorzichtig. Niet in drukte reizen en mondkapje blijven dragen, dat geeft anderen misschien besef dat ik afstand wil blijven houden.

      Verwijderen
    2. Haha, ik dacht toch echt dat ik lente had geschreven.

      Verwijderen
    3. :) Jij bent een herfst mens, duidelijk.

      Verwijderen
  4. Er staan er hier véle in de buurt, forsythiastruiken.. dié, samen met de roze ribes, vind ik dus pas écht een teken van lente.. prachtig!
    Ik krijg volgens mij geen vierde rpik, maar die trein.. ja, die lonkt nu wel harder ja.. ik wil naar de Keukenhof en da's met de trein (zeker nu met die belachelijk hoge brandstofprijzen) een stuk goedkoper. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je meteen dat ik zeventig ben. Vreselijk getal. :)
      Ja die forsythia's (en ribessen) staan natuurlijk in tuinen, niet in geveltuintjes, vandaar dat ik ze niet zie.

      Verwijderen
    2. Veel in het openbare groen ook hoor.. parkjes en zo.. niet alleen in de tuinen. Een forsythia wortelt trouwens overal.. zou heel goed in een geveltuintje kunnen. ;-)
      Er zijn er véle die graag 70 geworden zouden zijn, maar het niet haalden.. denk aan hén en die 70 voelt gewéldig..! ;-)

      Verwijderen
  5. O die forsythia's, altijd zo mooi!
    Maar bij ons bleef dit jaar de explosie uit: het bleek de ontmoetingsplaats van mussen te zijn.
    Heel leuk om te zien (ze waren zo lang niet te zien) maar ze lusten de bloemknopjes graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En de IJssel blijft maar stromen. Vanmorgen afspraak gemaakt voor de tweede booster, zaterdag al. Al twee jaar geen verkoudheid of corona gehad. Nog even volhouden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staat het water in de IJssel nog hoog! Hier moet de forsythia (bij de buren) nog in bloei komen, dus ik heb het nog tegoed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De natuur doet altijd weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is echt prachtig buiten! We boffen maar weer dit jaar wat dat betreft. Ik zag deze week mijn eerste citroenvlinder!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.