Pagina's

29 maart 2022

was­vrouwenarm



Ik heb een peesontsteking bovenaan mijn arm. Bij mijn schouder. Heel vervelend. Want dan besef je pas hoe vaak je je rechterarm nodig hebt. Jaren geleden had ik het ook. Een wasvrouwenarm noemde de fysiotherapeut het. Ik weet wel hoe het komt. Veel te veel gesjouwd. Boodschappen vooral. En potaarde voor mijn planten op het balkon. En spullen sjouwen van de berging naar boven. Of andersom.

Sinds begin corona heb ik een boodschappenwagentje. Je weet wel, zo'n boodschappentas op wielen. Ik had hem al eerder, maar ik gebruikte hem nooit. Te ijdel. Ik deed elke twee drie dagen boodschappen en dat viel wel mee met sjouwen. Maar sinds corona haalde ik ineens veel meer tegelijk in huis, om maar zo min mogelijk in de supermarkt te zijn. Dat gaat prima met zo'n kar, als hij rijdt. Maar ik moet ook nog een kleine trap op naar mijn flat. En dat is tillen. Of hijsen. 

Enfin. Ik ben aan het uitproberen of ik mijn boodschappen kan laten bezorgen. Duur. En dan hebben ze nog niet eens alles. En dat wachten...

Maar hij kwam. Aardige jongen. En het viel mee. Het ziet er goed uit.

24 opmerkingen:

  1. Vervelend,juist nu het tuinseizoen begint

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom ga ik niet veel aan mijn balkontuintje doen dit jaar.

      Verwijderen
  2. Heel vervelend.. ik ken het ook, de laatste keer duurde het ruim drie jaar (!) eerdat het over was.. en de fysiotherapeute me maar moed inspreken: 'het kan lang duren maar het gáát over!'. Dat klopte.. heb 'r een kaartje gestuurd toen het zover was hahahaa, was al tíjden na de laatste behandeling hehe. Het begint nu ook weer.. ben aan m'n armen ergens opgetrokken afgelopen weekend hehe, was een beetje teveel van het goede. En dan nu weer Jaxon uitlaten, dat helpt nooit hahahaaa! Ik hou me maar vast aan de uitspraak van die fysio..!
    Beterschap in ieder geval. Ik hoop m'n boodschappen zelf te kunnen blijven doen..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien blijft het een gevoelige plek, ik had het ook eerder. Goed om te weten dat het over gaat... En de boodschappen, ik heb natuurlijk geen auto en geen man, dus ik moet iets anders bedenken. :) Voorlopig ga ik de grote dingen laten bezorgen.

      Verwijderen
    2. Die auto is handig ja.. maar die man helpt ook nooit met de boodschappen hoor hahahahaa!

      Verwijderen
    3. Hè, wat jammer nou. Als ie maar wel zware dingen sjouwt.

      Verwijderen
  3. Wat vervelend zo'n arm zeg. Hopelijk wordt het snel weer beter. Superfijn dat je dan de optie van boodschappen bezorgen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ajakkes wat vervelend, veel sterkte! Ik had een buurmeisje die wel een zakcentje wilde verdienen, jij misschien ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor een klein dingetje kan ik een buurjongen vragen. Maar de grote dingen, voor een hele week... ik doe het voorlopig zo.

      Verwijderen
  5. Wat vervelend zeg. Ik hoop dat je er verder niet te veel last van hebt. Hopelijk kun je wel gewoon slapen, want anders is het helemaal waardeloos.
    En schilderen zal ook niet lukken, wat een pech voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Mieke. Schilderen vergt geen kracht, dus hopelijk kan dat wel.

      Verwijderen
  6. Annoying and painful I think , wishing you a quick recovery, but do take care !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach Bubbels wat vervelend. Helemaal als je alleen bent. Zelf paar keer aan pols gehad en ik moet zeggen dat ik heb gejankt van de pijn. Ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt en rust kan houden. Makkelijk gezegd met een man hier die alles overneemt als dat nodig is. lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje PP! Vorige week kon ik ook wel janken van de pijn, maar het gaat nu beter. Komt goed.

      Verwijderen
  8. Ah nee, wat vervelend, en pijnlijk! En lastig, als je geen man en geen lift in je flat hebt. Dan is inderdaad de beste optie: laten bezorgen. Mooi dat het kan. Geef je arm maar zoveel mogelijk rust - maar blijf wel onbelast bewegen. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit een les in, Anuscka. Beter voor mezelf zorgen. En niet denken: dat doe ik even, terwijl ik weet dat ik mezelf zit te overbelasten. Komt goed. Grenzen verleggen.

      Verwijderen
    2. Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Niet je eigen grenzen overschrijden!

      Verwijderen
  9. Ik ben heel blij met Picnic maar nu ik me weer wat vrijer in een winkel beweeg en het weer beter is vind ik het ook wel weer leuk te halen. Ik blijf het maar beiden doen. Het laten bezorgen scheelt veel gesjouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat naar dat je zo'n pijn hebt.

    Een boodschappenwagentje. Wat voelde ik daar ook een gene bij. Ik zou zeker nooit met zo'n truttig ding gaan lopen. We kregen op kantoor flexplekken en een karretje, waarmee we onze "stukken" konden vervoeren. Ik wende er dus aan. En toen, toen ik met pensioen ging, zag ik een schattig paars boodschappen karretje. Hartstikke handig!!!!! Ondertussen heb ik een grotere en ik doe er nog steeds met alle plezier boodschappen mee. Maar een vol karretje een trap op trekken? Dat lukt me niet, dat weet ik nu al. Dus laten bezorgen...... hoe heerlijk dat het allemaal kan. Duur? Dat is minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben hem gaan gebruiken sinds corona. Maar die trap, hij is maar 7 treden, is best zwaar. Want je tilt of trekt toch omhoog. En ook de tuinspullen (potten en aarde) zijn best zwaar. Die arm protesteerde al langer, en toen was het genoeg. Ik vind het een avontuur om dat bezorgen te gaan uitproberen. :)

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.