Pagina's

04 maart 2022

zinloos geveld



Ze zijn weg. Twee bomen op de Stromarkt. 
Er is voor gestreden. Maar het heeft niet mogen baten. 
Hieronder staat hij er nog. Voor de ingang van de bibliotheek. Niet die boom staat in de weg, maar die fietsen. Want om de hoek is een grote fietsenstalling. Maar goed, wat weet ik ervan.....




Er is voor gestreden. Voor deze boom.




Zo was het.....




En zo is het nu..... 





Gelukkig zijn er nog bomen blijven staan.  Maar het doet toch pijn.
En ik zou heel graag willen weten waarom het nodig was om ze weg te halen. Wordt het plein er beter van?
Bij de herinrichting van het Grote Kerkhof heb ik nog niet durven kijken. Het schijnt mooi te worden.


20 opmerkingen:

  1. Dat snap ik, dat je de reden zou willen weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kaal toch. Een storm,die een boom ontworteld is iets heel anders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het jammer! Ik vraag ik me ook af waarom dit gedaan is. Of waren ze misschien ziek? Dat vind ik wel een goede reden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet ziek, voor zover ik weet. In de weg denk ik.

      Verwijderen
  4. Heb zo ook eens een hele stráát bomen geveld gezien.. dat was omdat die straat opgehoogd moest worden. Dat duurde zó lang dat die boomstronken alweer helemaal uitgelopen waren, want ja, ze kunnen blijkbaar nooit wachten en zagen éérst die bomen af. Nu staan er sprietjes voor terug in de plaats. En zie ik weer hetzelfde in een andere straat.. pfff! En dat voor een land waar de teneur toch is dat we zuinig moeten zijn op onze natuur.. zeker alleen die natuur in de daartoe aangewezen gebieden.. héél natuurlijk! :-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zouden die stronken weer uitlopen? Ik denk dat ze verwijderd worden de komende tijd. Ik wacht af of er iets voor in de plaats komt. Als de straat moet worden opgehoogd, dan kan ik me de noodzaak nog een beetje voorstellen.

      Verwijderen
  5. Wat jammer en ze waren zo mooi en nodig .........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Om zo pislink over te worden, he? En volkomen machteloos. Het was zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te zien hangt die boom wel erg haar de geveltjes over. Misschien was het bedreigend en het stormt tegenwoordig best va a k. . Maar ja bomen kappen is altijd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat erg, die mooie markante bomen. Ik kan me voorstellen dat het je aan het hart gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. how sad that tree stump looks, how many birds used that tree to rest and watch the world? what a shame, perhaps the roots were a problem? What they should now do is plant a new one, maybe in a slightly more acceptable (to them) location and nurture it.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat doet gewoon pijn hè. Echt: compleet zinloos. Bah. Ik zag het hier in het dichtstbijzijnde durrup ook gebeuren: daar staan op de doorgaande weg nog amper bomen, maar voor 1 huis stond een prachtig rijtje knotbomen. Ik weet niet of het wilgen waren. Dat huis stond jaren te koop. Nu is het verkocht, en het eerste wat de nieuwe eigenaars hebben gedaan is al die bomen (een stuk of vier) weghalen! Ik kan daar echt niet bij dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook zo’n gevalletje van “ weg ermee”. Zo jammer dat mooie bomen gekapt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is toch zonde dat het zo snel verwijderd is. Het duurt ook lang voordat een nieuwe boom weer groot en vol is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hadden ze nog een goede smoes om ze om te hakken?

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.