Pagina's

08 september 2023

gado gado - recept van mijn moeder



Super simpel. Super lekker.
Ik maakte het pas weer eens na een hele lange tijd.
Gado gado is een heel eenvoudig te maken Indisch gerecht. 
Ik doe het zoals mijn moeder het maakte: koude groenten met warme pindasaus. En rijst erbij.


Ingrediënten:

- sperzieboontjes, 6 min. gekookt zodat ze nog knapperig zijn
- taugé, de laatste minuut even meekoken, of in een zeef even kokend water overheen gieten
- reepjes komkommer
- ev. gesneden spitskool, 4 min. gekookt
- restje gekookte aardappelen, in plakjes gesneden

In mijn herinnering deed mijn moeder er ook gesneden rauwe andijvie bij. In plaats van de spitskool. 

- een hardgekookt ei (1 per persoon).

Erbij:

- gekookte rijst
- seroendeng
- gebakken uitjes
- kroepoek

Pindasaus:

- pindakaas
- scheut ketjap manis
- water
- ev. scheutje kokosmelk
- ik doe er zelf een pakje gado gado saus van Conimex bij voor de smaak

Verwarmen en goed roeren. 

Schik de groenten en de gekookte eieren mooi op een schaal.
Serveer de rijst, de bijgerechtjes en de pindasaus er apart bij, zodat ieder zelf kan nemen.


Mijn bijdrage aan: Recept van de maand. Elke tweede vrijdag van de maand. Een idee van Elizabeth.

23 opmerkingen:

izerina zei

Wat ziet dat er heerlijk uit

Geri Meftah Art zei

Ziet er heerlijk uit.

Elizabeth zei

Mmmm, dat ziet er heel goed uit~!

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk

Marthy zei

Ja, dat is lekker. Bedankt!

mizzD zei

Lekkerrrrrrr! hou heel erg van de Indonesische keuken!

miekequilt zei

Wat een origineel recept. Lijkt me heerlijk, vooral met die aardappelen.

Dientje zei

Heerlijk ziet het eruit. In mijn opleidingstijd, Z-verpleegkundige, zat ik intern en het eten zat bij de ‘huur’ in. In de flat waar ik mijn kamer had, koketten we 1x per maand iets aparts. Ik heb toen vaak Indonesisch gekookt. Krijg er weer zin in door jouw recept. Groet, Dientje

RiaN, Adriaantje zei

Ziet er heerlijk uit en klinkt ook lekker!

De Breimeisjes zei

Lekker! En zo leuk dat het een echt familierecept is!

Janny zei

Lijkt me heerlijk, bedankt.

Daphne zei

Klinkt heerlijk.
Zo leuk, het RvdM initiatief.
Ook dit recept ga ik opslaan en eens uitproberen.

Judy zei

Janny, ik kan niet bij jou reageren, ik weet niet waarom. Jammer want je hebt zo heerlijk recept gepost, dat ik absoluut een keer ga proberen.

Josephine zei

Een heerlijk recept Judy, en het grappige is dat ik het in verleden
vaak gegeten heb om dat het zo heerlijk is. Dus ben blij het hier
weer tegen te komen. Mooi ook dat het een recept van je moeder is.
ga het zeker weer een keertje maken.

Zag net jou reactie bij Janny, en dat je niet bij haar kan reageren.
Als je nu op Janny klikt, en dan aan de linkerkant klikt op Mijn Website,
dan kan je wel bij haar reageren.

Miriam zei

Dat zie ik me wel eens maken, want ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me goed te doen. Dankjewel!

Josephine zei

Je hebt helemaal gelijk Judy, net wilde ik bij Janny reageren en nu
lukt het mij ook niet meer, weet ook niet wat er aan de hand is.

Judy zei

Nee het lukt niet. Ben even uitgelogd en weer ingelogd, maar dat maakt geen verschil. Hoop dat Janny het leest.

Annet zei

Wat een lekker recept, mijn schoonvader maakte dit regelmatig.

Anoniem zei

Lijkt me een heerlijk recept, volgende week eens proberen:)
Ook ik kan ja mer genoeg niet bij Janny reageren. Groetjes Juffrouw Ooievaar

Lot zei

Deze staat ook nog steeds op mijn lijstje om te maken als stiefdochter met man en pubers komt om te lunchen. Zij eet geen vlees en kan niet tegen lactose en is gek op pindasaus. En ze houden van knapperige groentes
v v v v v allemaal vinkjes

Emie zei

Ga dit recept beslist eens maken, we zijn gek op de Indonesische keuken. Moet wel even wachten tot ik weer in NL ben vanwege de ingrediënten.

elly zei

Oeoeoeo zo lekkerrr

Anoniem zei

Dat ziet er heerlijk uit! Maar alle ingrediënten zijn ook hier niet te krijgen. groetjes, Anuscka