Pagina's

12 mei 2021

kijk naar beneden



Kijk, dit ligt dan op de grond. De dag na Valentijnsdag. Wat voor tragedie heeft zich hier afgespeeld, denk ik dan. Heeft ze hem afgewezen?

Dan vind ik liever een veertje. Of een hart. Laatst vond ik een euro. Ik moest heel goed kijken, ik had al ruim een jaar geen contant geld meer in handen gehad. Natuurlijk raapte ik hem op. Het begin van mijn fortuin. 

Dit fotografeerde ik allemaal. Een vreemde verzameling bij elkaar.....





Deze steen met tekst zag ik ergens aan de rand van de Brink. Geen idee waarom die daar ligt.
Er staat: Is alles hier onder ons is alles vol lucht en leegte. Geloof ik. Lucht en leegte komt uit Prediker. Gegoogled, hoor. Alles is ijdelheid.





Maar ik vond deze hieronder ook wel grappig. Vooral omdat hij scheef op de foto staat.




En dan deze foto. Alleen al de kleuren.


17 opmerkingen:

  1. Wat een goed oog voor details heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees: hier onder ons is alles vol lucht en leegte alles Intrigerend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zal het wel zijn. Maar er staat een extra 'IS'. Waar is dan het begin? Maar ja. De boodschap is wel duidelijk.

      Verwijderen
    2. Geen extra is toch? Je kunt de zin volgens mij op meer manieren lezen. Het ligt eraan waar je begint. Ik vind hem mooi.

      Verwijderen
  3. Wat ben je toch een kei. je zou een fotografiecursus "anders kijken" moeten geven. Ik ga ook eens op putdeksels letten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Geri. Haha, ik denk ook dat het komt omdat die klinkerstraten hier soms ongelijk zijn en je goed moet kijken waar je loopt. Zeker met een gammele knie. Als je eenmaal 'gekke' dingen ziet, zie je er steeds meer. Dit is een leuke manier om die foto's op mijn blog kwijt te kunnen.

      Verwijderen
  4. Heel leuk zo'n verzameling, in "gedachten" kun je er een heel verhaal van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HA! Die ronde steen met tekst kiekte ik net vanmiddag ook..! :-)
    (ssst.. ben er eigenlijk niet.. nog op vakantie hè.. maar we hebben deze keer de laptop eens wél mee haha.. maar ik doe er niet graag iets op als ik met vakantie ben! alleen een beetje bijlezen hier en daar. ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou moe, ik heb nog naar je uitgekeken vanmiddag, had al zo'n gevoel dat jullie in de stad waren! Fijne vakantie nog!

      Verwijderen
    2. Dat was zoeken naar een speld in een hooiberg dan.. er waren er véle in de stad gisteren! :-)

      Verwijderen
    3. Ben niet gaan zoeken hoor, maar ik was wel in de stad 's middags. Het was inderdaad belachelijk druk. Nog schoolvakanties, hè.

      Verwijderen
    4. Er was ook iets belangrijks aan de hand voor GoAhead Eagles..! ;-)

      Verwijderen
  6. Mooie serie Judy! Als je oog voor details hebt, wordt de wereld meteen zo'n stuk mooier en interessanter...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blogje weer. Ik mag dat wel die alternatieve fotografie van jou. Goed hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.